Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2010

Η παιδεία στα Σπάτα ….. όχι και τόσο αγγελικά πλασμένη!!

«Οι ερμηνείες της σιωπής»
Οι ερμηνείες τις σιωπής

Για την σιωπή, άλλοι λένε πως είναι χρυσός, άλλοι πάλι πως είναι ανησυχητική, ένοχη, άπρεπη και κάποτε γίνεται πιο τρομαχτική από την κραυγή. 
Εμείς ποια ερμηνεία θα μπορούσαμε να δώσουμε στην «σιωπή του Προέδρου της Δ.Ε.Π» (Δημοτική Επιτροπή Παιδείας) του Δήμου Σπάτων, στα συγκεκριμένα ερωτήματα τα οποία έθεσε η εφημερίδα μας, σχετικά με την κατάσταση της Παιδείας / Σχολικών κτιρίων σε συνάρτηση με τον αυξανόμενο αριθμό μαθητών, εν όψει μάλιστα της συνένωσής του με τον Δήμο Αρτέμιδος;
Δεδομένου του ότι η «ΑΠΟΨΗ» μας για την Παιδεία, είναι ξεκάθαρη, από το πρώτο μάλιστα φύλλο της εφημερίδας και η θέση μας αμετάκλητα σταθερή στην διεκδίκηση σωστών σχολικών κτιρίων που να τηρούν τους όρους της σύγχρονης Παιδαγωγικής Εκπαίδευσης, το γεγονός της «σιωπής» δεν θα μπορούσε σε καμιά περίπτωση να αποτελέσει τροχοπέδη στην συλλογή πληροφοριών.

Χαμένοι στις εντυπώσεις

Το πλησίασμα με την Επιτροπή Παιδείας του Δήμου Σπάτων έγινε με τις καλύτερες των προθέσεων, αφού οι μέχρι τότε πληροφορίες, μας είχαν αφήσει τις καλύτερες των εντυπώσεων. Παρά την «σιωπηρή άρνησή της», εμείς κατορθώσαμε να συγκεντρώσουμε αρκετά στοιχεία και να διαμορφώσουμε πληρέστερη γνώμη σχετικά με την κατάσταση των σχολείων του Δήμου Σπάτων.

Ο Δήμος διαθέτει:
1.      Νηπιακό σταθμό με παράρτημα στην Χριστούπολη
2.       Τέσσερα  (4) νηπιαγωγεία, εκ των οποίων:

Το 1ο Νηπιαγωγείο έχει μετατρέψει τον  χώρο υποδοχής (χώλ) σε αίθουσα.

§         Ο αριθμός των παιδιών κατά το σχολικό έτος 2009-2010 ανερχόταν στα 61 παιδιά.
§         Διαθέτει δύο (2) αίθουσες, εκ των οποίων η μία λειτουργεί για το ολοήμερο και ο χώρος υποδοχής (χώλ) έχει μετατραπεί σε αίθουσα.
§         Για επόμενο έτος 2010-2011 δεν θα δεχτεί Προνήπιο, ώστε να καταργηθεί η αλλαγή χρήσης του χώλ σε αίθουσα.  

Το 2ο Νηπιαγωγείο Λειτουργεί ολοήμερο και κλασικό σε δύο αίθουσες.


Το 3ο Νηπιαγωγείο………Το ολοήμερο σε Container.

Συστεγαζόμενο με το 3ο Δημοτικό Σχολείο.
Λειτουργεί σε μία μόνο αίθουσα το κλασικό, ενώ το ολοήμερο σε Container.

To 4o Νηπιαγωγείο……..Με ανύπαρκτο προαύλιο χώρο….

§         Στεγάζεται σε ενοικιαζόμενο κτίριο, πρώην ταβέρνα. (Προφανώς θέλουμε να πιστεύουμε, ότι έχει γίνει αλλαγή χρήσης).
§         Είναι ένα κτίριο σκοτεινό, που ο διάδρομος, ο οποίος το περιβάλλει σε σχήμα ορθής γωνίας ‘Γ’, αντικαθιστά ανεπαρκώς τον προαύλιο χώρο.






3.      ΤΡΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

1Ο Δημοτικό
Είναι το παλαιό κτίριο, στον προαύλιο χώρο του οποίου αποπερατώνεται και θα λειτουργήσει η νέα πτέρυγα. Το έργο αυτό ήταν μέσα στις προγραμματικές δηλώσεις της Δημοτικής αρχής. Κάποιοι αντέδρασαν, ζητώντας την ανέγερση νέου Σχολικού κτιρίου.

2ο Δημοτικό, η συνεχόμενη αύξηση των μαθητών δημιουργεί έντονα προβλήματα στέγασης.
Πριν από έξι χρόνια λειτουργούσε με 70 παιδιά σε 6 (έξι) αίθουσες. Μία αίθουσα ανά τάξη.
Κατά το σχολικό έτος 2009-2010 ο αριθμός των παιδιών ανήλθε στα 185 και υπολογίζεται να φτάσει τα 200 παιδιά το επόμενο (2010-2011). Το σχολείο επίσημα είναι 7θέσιο, έτσι αναφέρεται στα ενδεικτικά των παιδιών, όμως ανεπίσημα είναι 11 θέσιο.
§         Λόγω της αύξησης των παιδιών, το κάτω προαύλιο, όπου αυλίζονται οι μαθητές των τριών πρώτων τάξεων, έχει σχεδόν καλυφθεί με τα τρία Containers που αναπληρώνουν τις αίθουσες διδασκαλίας. 
§         Έχει ζητηθεί και τέταρτο Container με προοπτική τοποθέτησης στο επάνω προαύλιο που αυλίζονται τα παιδιά των τριών μεγαλύτερων τάξεων (4ης, 5ης & 6ης).
§         Ενώ η βιβλιοθήκη έχει μετατραπεί σε αίθουσα διδασκαλίας.

3ο Δημοτικό
Είναι νεόκτιστο 12θέσιο και δεν αντιμετωπίζει, προς το παρόν τουλάχιστον, κτιριακό ή στεγαστικό πρόβλημα.

Σύμφωνα πάντα με τις πληροφορίες που έχουμε, θεωρείται απαραίτητη η λειτουργία 4ου Δημοτικού, ενώ θα έπρεπε να προγραμματίζεται η ανέγερση και 5ου, με την προϋπόθεση βεβαίως ότι η Δημοτική Αρχή έχει οράματα που δεν σταματούν στο σήμερα αλλά βλέπουν στο μέλλον, το οποίο πλέον είναι πολύ κοντινό.

ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Θεωρείται από τα πλέον προβληματικά σχολικά κτίρια του Δήμου.

§         Λειτούργησε το 1976 και μέχρι σήμερα καμία σοβαρή επισκευή δεν έχει γίνει, πλήν του βαψίματος. Σχολείο με καταφανείς και μεγάλες φθορές σε όλα του τα σημεία. 
§         Λειτουργεί σε 16 αίθουσες, εκ των οποίων κάποιες είναι χωρισμένες στη μέση, για την δημιουργία διπλάσιων αιθουσών, με αποτέλεσμα το μισό σώμα κεντρικής θέρμανσης να βρίσκεται στην μία αίθουσα και το υπόλοιπο μισό στην άλλη.
§         Εκ των αποφοίτων των τριών Δημοτικών σχολείων, υπολογίζεται αύξηση του αριθμού των μαθητών κατά 125 περίπου για το επόμενο έτος  (2010-2011).

Και εύλογα γεννώνται τα ακόλουθα ερωτήματα:

ü      Αυτά είναι λοιπόν τα σχολεία του Δήμου Σπάτων; Νηπιαγωγεία σε Container, σε ελεύθερη μετάφραση «παράγκες», και διάδρομους που αντικαθιστούν τον προαύλιο χώρο τους;

ü      Δημοτικά που τείνουν να λειτουργούν σχεδόν σε περισσότερα  Containers από αίθουσες διδασκαλίας, μειώνοντας παράλληλα τον προαύλιο χώρο;

ü      Γυμνάσιο που οι αίθουσες χωρίζονται στην μέση για να στεγάσουν τον συνεχώς αυξανόμενο αριθμό των παιδιών, χωρίζοντας και τα σώματα κεντρικής θέρμανσης;

ü      Ποια θα είναι άραγε η επόμενη λύση για τον αυξανόμενο αριθμό παιδιών στο Γυμνάσιο;  Η μετατροπή λειτουργίας του κλειστού Γυμναστηρίου σε αίθουσες διδασκαλίας;

ü      Μήπως οι αξιότιμοι κύριοι στης Δ.Ε.Π και Δημοτικοί άρχοντες δεν γνωρίζουν ότι στις λυόμενες αίθουσες δεν δίνεται ποτέ άδεια καταλληλότητας αλλά «σιωπηρά» αποδέχονται την λειτουργία τους γιατί αποτελούν το οικονομικότερο μέσον επίλυσης του προβλήματος;


Μετά την ανακοίνωση του Δημάρχου κ. Θανάση Τούντα, ότι τα ταμεία «στέρεψαν» και τις δεσμεύσεις των τραπ. Λογαριασμών του Δήμου Σπάτων, πως θα υλοποιηθούν έργα ανάπτυξης για τα σχολεία στον Δήμο, όταν ευτυχώς ή δυστυχώς κάθε Σεπτέμβρη ο αριθμός των μαθητών «αυξάνεται», ιδίως στο Γυμνάσιο που ο Δήμος «καλοδέχεται» παιδιά από γειτονικούς Δήμους; Η εφημερίδα μας δεσμεύεται τον Σεπτέμβριο να ερευνήσει το θέμα αναλυτικότερα και να μαζέψει στοιχεία για την «μετακίνηση» των μαθητών,  πώς και με ποιόν τρόπο γίνεται;

 «Λυόμενες αίθουσες ή απογευματινή βάρδια».

Είναι το δίλημμα που έβαλαν στους γονείς, μεταφέροντας το πρόβλημα στους ίδιους, σ’ εκείνους που διεκδικούν το «κάλλιστο» και «συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα των παιδιών τους». Αυτών των παιδιών πού θα δημιουργήσουν την μαγιά των καλών πολιτών και θα φέρουν την εξυγίανση σε όλα τα στρώματα της Δημοκρατίας μας. Και ενώ όλοι διατείνονται ότι αυτά αποτελούν το «Μέλλον του Τόπου τους », στεγάζουν το Μέλλον αυτό σε ένα οικοδόμημα με σαθρές βάσεις.

Οι γονείς βαρέθηκαν να ακούν για προβλήματα, που η επανάληψη τα έκανε τόσο οικεία, τόσο δικά τους, που σχεδόν θεώρησαν ματαιοπονία να τα πολεμήσουν. Οι υπεύθυνοι χαρακτήρισαν αγιάτρευτη την αρρώστια και ξεμπέρδεψαν. Η αρρώστια όμως που τείνει να γίνει χρόνια πάθηση και κατατρώγει μέρα-νύχτα τις σάρκες τις παιδείας, δικαιολογήθηκαν ότι δεν έχει γιατρικό. Και οι γονείς το εμπέδωσαν.

Αντί να προσπαθήσουν οι υπεύθυνοι να λύσουν το πρόβλημα, προσπαθούν ν’ αποδείξουν στους γονείς ότι είναι αδύνατον να λυθεί.  Και καταφεύγουν στην γρήγορη, εύκολη και φτηνή λύση, τα «λυόμενα» με θύματα τα ίδια τα παιδιά..

ü      Τελείωσαν τα άρτια και οικοδομήσιμα οικόπεδα του Δήμου Σπάτων για την ανέγερση νέων σχολικών μονάδων;

ü      Σε τέτοια οικοδομήματα στεγάζετε τα παιδιά, το μέλλον του τόπου σας; Εκεί θα χτίσετε το ψηφιακό σχολείο;

ü      Ποιοι επιτέλους θα αναλάβουν τις ευθύνες τους, χωρίς να κρύβονται πίσω από ιδιότητες και γραφειοκρατίες, πλάθοντας σενάρια για να κερδίσουν τις εντυπώσεις;

Την ερμηνεία λοιπόν «της σιωπής της Δ.Ε.Π» δεν θα την δώσουμε εμείς. Την αφήνουμε να την δώσουν οι αναγνώστες και γονείς που νοιώθουν πως το καθήκον τους δεν σταματά στην αυλόπορτα του σπιτιού τους αλλά ακολουθεί τα παιδιά βήμα – βήμα  μέχρι την ενηλικίωσή τους.
Την αφήνουμε για τους πολιτικούς που ξέρουν ότι επενδύοντας στην Παιδεία, επενδύουν στον αυριανό Δημότη – Πολίτη και ότι η Δημοκρατία δεν γίνεται καλύτερη απλώς από τον αριθμό των ψήφων αλλά από την ποιότητα των Πολιτών. Και αυτούς τους καλούς πολίτες θα τους «φτιάξουν» μέσα σ’ αυτά τα σχολεία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου