Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2010

Για να χαράξετε όμως τέτοια πορεία πρέπει πρώτα να συγκρουστείτε με τον εαυτό σας. Είστε όμως έτοιμοι για τέτοιες μετωπικές;

Σε κλίμα έντασης και οι οξύτατων διαπληκτισμών μεταξύ Προέδρου της ΔΕΠ και των παρευρισκομένων  Γονέων, Συλλόγων Γονέων, Ομοσπονδίας, διεξήχθη η Ημερίδα για την Παιδεία για να καταλήξει στην παραίτηση του κυρίου Κρόκου από την θέση του προέδρου της ΔΕΠ, την οποίαν ο ίδιος ανακάλεσε στο πρώτο Δημοτικό Συμβούλιο μετά το Πάσχα.

Με καθυστέρηση ενός έτους διεξήχθη η ημερίδα για την παιδεία στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου μας, μόλις δύο εβδομάδες πριν το Πάσχα δηλαδή στις 21/3/2010, αφού στο περίφημο Δημοτικό Συμβούλιο της 24ης Μαρτίου 2009 και ώρα 14:00μμ (!!) τόσο η Δημοτική αρχή, όσο και ο πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας (Δ.Ε.Π), κύριος Κρόκος, είχαν υποσχεθεί στους γονείς την επανάληψη της συζήτησης αμέσως μετά το Πάσχα του ίδιου έτους (του 2009).   

Κατά την εισήγησή του ο κ. Κρόκος διευκρίνισε ότι δέχτηκε πριν ένα χρόνο την θέση του προέδρου της ΔΕΠ με σκοπό ν’ αγωνιστεί στο πλευρό της Δημοτικής Αρχής για την επίλυση των προβλημάτων που απασχολούν την παιδεία του τόπου μας, μολονότι γνώριζε πολύ καλά το μέγεθός τους και όπως ο ίδιος είχε προβλέψει, ήταν «μια καυτή πατάτα».

Όπως αναφέρει, λειτουργούν σήμερα στον Δήμο Αρτέμιδος 15 σχολικές μονάδες και απαιτούνται ακόμα δώδεκα.

Σχολικές Μονάδες                  Εκ των οποίων                       Λειτουργούν σε Ιδιόκτητα κτίρια
5 Νηπιαγωγεία                                                                        1 Νηπιαγωγείο           
7 Δημοτικά                                                                 3 Δημοτικά
2 Γυμνάσια                                                                 1 Γυμνάσιο
1 Λύκειο                                                                      1 Λύκειο                                 
Προσπαθώντας να σκιαγραφήσει το κτιριακό πρόβλημα των σχολείων του δήμου κάνει μια λεπτομερή περιγραφή όλων εκείνων των ενεργειών που έχουν γίνει και εκείνων που απαιτούνται για να την ολοκλήρωση και λειτουργία τους.
Ø      Για το 4ο Δημοτικό & 2 Γυμνάσιο έχουν ολοκληρωθεί δύο μελέτες τοπικής πράξης εφαρμογής πού είχαν αρχίσει από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή του κου Γ. Κασίμη.
Ø      Για το 6ο Δημοτικό και 2ο Λύκειο έγιναν δύο μελέτες τοπικής πράξης εφαρμογής δύο οικοπέδων, που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Ø      Διπλή μελέτη επίσης από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή που αφορά στο Γυμναστήριο (τον σημερινό χώρος στέγασης του 2ο Γυμνάσιο) και σε ένα Νηπιαγωγείο, των οποίων η κατάθεση αποζημιώσεων εκ μέρους του ΟΣΚ είναι ζήτημα ημερών
·         Για το 4ο Δημοτικό αναμένεται η υπογραφή του κυρίου Νομάρχη για την μεμονωμένη πράξη εφαρμογής. Μετά δε την παρέλευση των τυπικών χρονικών διαστημάτων θα παραδοθεί στον ΟΣΚ.
·         Για το 2ο Λύκειο & 6ο Δημοτικό σύμφωνα πάντα με τον μελετητή, οι μελέτες θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι και στην συνέχεια θα παραδοθούν στον ΟΣΚ με προοπτική ολοκλήρωσης του έργου το 2014.
·         Σχετικά με την μελέτη του 2ο Γυμνασίου, σύμφωνα με την υπεύθυνη υπάλληλο της Νομαρχίας, δεν υπάρχει εξέλιξη. Κατά την προσωπική άποψη του κ. Κρόκου μάλλον έχουν μπερδευτεί οι φάκελοι.
·          Την επόμενη σχολική χρονιά πρόκειται να λειτουργήσουν το 6ο Νηπιαγωγείο που ήδη είναι έτοιμο αλλά δεν υπάρχει Νηπιαγωγός και το 7ο στον Αγ. Κωνσταντίνο.

Εξέφρασε την λύπη του ο πρόεδρος της ΔΕΠ για τις απαράδεκτες συνθήκες που επικρατούν στο 2ο Γυμνάσιο «αλλά δυστυχώς η τοποθέτηση των λυόμενων αιθουσών κατέστη αναγκαία. Ας είμαστε ρεαλιστές. Που ζούμε δηλαδή; Δεν μπορεί να έρθει ουρανοκατέβατη η λύση, να γίνει σχολείο από την μία μέρα στην άλλη. Όταν υπάρχουν πιέσεις για πρωινό ωράριο, θα πρέπει να πάμε σε κατώτερη ποιότητα και λυόμενες αίθουσες».  
Δήλωσε αγανακτισμένος για τις αντιδράσεις Γονέων, Συλλόγων, Ένωσης Γονέων για το θέμα του 2ου Γυμνασίου εξακοντίζοντας τα βέλη του προς τους ανωτέρω για την αδράνεια που επέδειξαν κατά το σχολικό έτος 2008-2009, όταν αποδέχτηκαν να στοιβαχτούν σχεδόν 500 παιδιά στα δύο σχολεία, 2ο και 6ο , θέτοντας την ασφάλειά τους σε κίνδυνο. Τόνισε δε ότι δεν θα προχωρήσουν σε λυόμενες αίθουσες, όπως έγινε στο 2ο Γυμνάσιο, χωρίς την συγκατάθεση των γονέων. Αν οι γονείς δέχονται να στοιβαχτούν μαθητές, ο αριθμός των οποίων ενδέχεται στον επόμενο χρόνο να είναι μεγαλύτερος των  500 μέσα στα σχολεία αυτά,  τότε την ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών θα την έχουν αποκλειστικά και μόνον οι γονείς.

Σε επιστολή του προς την Υφυπουργό Παιδείας κυρία Χριστοφιλοπούλου, η οποία λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων δεν παρέστη στην Ημερίδα, ζήτησε να αλλάξει το καθεστώς ανέγερσης σχολικών κτιρίων :
  • Να επιτρέπεται η ανέγερση σχολικών κτιρίων εκτός σχεδίου, αλλά εντός ή πλησίον οικισμού, ώστε να αγοράζονται οικόπεδα σε χαμηλότερες τιμές.
Ζήτησε δε την βοήθεια των νομικών της πόλης, ώστε να συνταχθεί Σχέδιο Νόμου και να κατατεθεί στο Υπουργείο Παιδείας κα Υπουργείο Υποδομών .


Ο πολιτικός πρέπει να απολογείται γι’αυτά που πράττει ή που δεν πράττει, τόνισε ο πρώην Δήμαρχος κύριος Γ. Κασίμης παίρνοντας τον λόγο. Τα θέματα της Παιδείας απαιτούν συναίνεση όλων των φορέων και όχι πολιτική αντιπαράθεση.  Επιχειρώντας μια μικρή αναδρομή στα πεπραγμένα της δικής του Δημοτικής Αρχής θυμίζει ότι τον Δεκέμβριο του 2005 ανακοίνωσε ότι είχαν ήδη αρχίσει οι εξής διαδικασίες:
1.       Για το 1ο Νηπιαγωγείο στην 3 ΠΕ (Πολεοδομική Ενότητα), υπήρξαν αντιδράσεις εκ μέρους του δημοτικού συμβουλίου. Δεν προχώρησε. Κατόπιν κύρωσης της 3ης  πράξης εφαρμογής, είναι πλέον στην διάθεση της Δημοτικής Αρχής να συνεχίσει τις διαδικασίες.
2.       Για το 4ο Νηπιαγωγείο εκτάσεως 1700 τμ στην 6η ΠΕ, απέναντι από το Γυμνάσιο – Λύκειο, είχαν αρχίσει οι διαδικασίες. Έγινε η τοπική πράξη εφαρμογής, κυρώθηκε και είναι αυτό που προανέφερε ο πρόεδρος της ΔΕΠ.
3.      Η ίδρυση του 5ου Νηπιαγωγείου
4.       Η ανέγερση του 3ου Δημοτικού, το οποίο πρόσφατα παρεδόθη και λειτουργεί.
5.       Για το 4ου Δημοτικό αντιμετώπισε το πρόβλημα της αλλαγής χρήσης γης. Από κοινόχρηστο χώρο σε χώρο σχολείου, το οποίο λύθηκε και απομένει η αποζημίωση των ιδιοκτητών.
6.       Το Γυμναστήριο, ως χώρος επέκτασης του 1ου Λυκείου & 1ου Γυμνασίου.
7.      Σχετικά με το 2ο Γυμνάσιο στον ΟΤ 1314 ο κ. Κασίμης ενημέρωσε ότι είχε ήδη ολοκληρωθεί η μελέτη κατασκευής 12θέσιου Γυμνασίου. Η τροποποίηση των όρων δόμησης για το συγκεκριμένο εντός σχεδίου οικόπεδο έγινε στις 16/11/2004 και ο φάκελος της μεμονωμένης πράξης εφαρμογής κατετέθη στην Νομαρχία στις 02/06/2006. Εκκρεμεί το θέμα της απαλλοτρίωσης. Αντίγραφο του φακέλου έχει ο ίδιος.

Ø      Προτείνε την άμεση αγορά από τον ΟΣΚ των δύο (2) οικοπέδων :
Α)  Ο.Τ 1314 στην 10η  ΠΕ και    
Β)  Ο.Τ 1152 στην 7η ΠΕ
Ø      Να γίνει μελέτη και προγραμματισμός για την αγορά δύο ακόμα οικοπέδων  
Α) Ο.Τ 2386  &  Β) 2265 στην 12η Π.Ε
Ø      Κοινό αγώνα δράσης για την επίλυση των προβλημάτων.

Το Σύνταγμα προβλέπει Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία. Η αιτία του προβλήματος που έχει προκύψει τα τρία τελευταία χρόνια είναι το αίτημα των ιδιοκτητών οικοπέδων να αποζημιώνονται  βάσει της εμπορική αξία. Την ευθύνη όμως γι’ αυτό την έχει από το Σύνταγμα αποκλειστικά ο ΟΣΚ.  Ο Δήμος δεν μπορεί να πληρώσει πάνω από την αντικειμενική αξία.
Προτείνει λοιπόν :
                          I.      Να γίνει κοινή Υπουργική Απόφαση, όπως στην περίπτωση του  1ου Γυμνασίου & 1ου Λυκείου, κατόπιν της οποίας εντέλεται ο Ο.Σ.Κ να προβεί σε αγορά.
                       II.      Αγορά οικοπέδων εντός σχεδίου ώστε να αποφεύγονται οι χρονοβόρες διαδικασίες.
Κλείνοντας ο πρώην Δήμαρχος κ. Κασίμης την τοποθέτησή του, επεσήμανε στον πρόεδρο της ΔΕΠ ότι χάθηκαν τρία χρόνια, επειδή έπαιρναν δάνεια για εκτός σχεδίου οικόπεδα. 


Ο πρόεδρος της παράταξης «Αρτέμιδα Νέα εποχή» κύριος Πουλάκης αναφέρθηκε στην κατασπατάληση των 300.000 ευρώ για τις καλοκαιρινές Πολιτιστικές εκδηλώσεις του 2009 και όχι για ανάγκες σχολικών χώρων.
Είχε από την αρχή επισημάνει το πρόβλημα του 2ου Γυμνασίου στην Δημοτική αρχή, η οποία απήντησε ότι όλα θα τελείωναν σε διάστημα μιας εβδομάδας. Τέλος δήλωσε ότι είναι στο πλευρό των γονέων και της Ένωσης αλλά και στην διάθεση της Δημοτικής αρχής για την επίλυση των προβλημάτων που άπτονται της Παιδείας. 

Η Ένωση Γονέων δεν θα επιτρέψει την ίδρυση σχολείων αν πρώτα η Δημοτική αρχή με τους αρμοδίους φορείς δεν έχει εξασφαλίσει τα αντίστοιχα κτίρια. Επίσης δεν θα επιτρέψει την λειτουργία του Β’ Γυμνασίου στην επόμενη σχολική χρονιά δήλωσε ο πρόεδρος κ. Τατάρογλου.   Απαντώντας στην μομφή του προέδρου της ΔΕΠ για την δήθεν αδράνεια των Γονέων στην συστέγασης των 2ου και 6ου Δημοτικών Σχολείων, υπενθύμισε τους αγώνες τόσο των γονέων των δύο αυτών σχολείων όσο και την συμπαράσταση των υπολοίπων σχολείων του Δήμου. Οι γονείς και η Ένωση, έχουν κάνει τις προτάσεις τους και έχουν ζητήσει από την Δημοτική Αρχή να γίνει «μπροστάρης» στους αγώνες τους. Όμως εκείνη το έχει αρνηθεί ήδη δύο φορές. Θεωρεί απαράδεκτη την στάση της  Δημοτικής αρχής η οποία τριάμιση χρόνια μετά την ανάληψη των καθηκόντων της και πριν το τέλος της θητείας της, συγκάλεσε δημόσια συζήτηση με θέμα τα κτιριακά προβλήματα των σχολείων του Δήμου. Απαντά στους Δημοτικούς άρχοντες και πρόεδρο της ΔΕΠ ότι οι παράγκες δεν αποτελούν λύση.  
Δηλώνει επίσης ότι με προσφυγή τους στο Υπουργείο Παιδείας ζήτησαν να ενεργοποιηθεί νόμος αντίστοιχος με εκείνον των Ολυμπιακών ακινήτων, ώστε να προχωρήσουν γρήγορα οι διαδικασίες ανέγερσης σχολικών κτιρίων. Δεν πήραν όμως καμία απάντηση.  Η υπουργός πριν δύο εβδομάδες ανήγγειλε το ψηφιακό σχολείο. Μήπως θέλει να λύσει με τον τρόπο αυτό το κτιριακό πρόβλημα;


Τριτοκοσμική χαρακτήρισε την εικόνα που παρουσιάζουν τα σχολεία του Δήμου Αρτέμιδος ο εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας Γονέων Αν. Αττικής.  Γνωρίζουμε τις δυσκολίες ανέγερσης  μιας σχολικής μονάδας. Όπως επίσης γνωρίζουμε ότι και σ’ άλλους δήμους λειτούργησαν σχολεία με λυόμενες αίθουσες αλλά εκείνοι έχουν κάνει σοβαρά βήματα, έχουν κτίσει σχολεία. Θεωρεί απαράδεκτη την πρόσκληση της Δημοτική Αρχή σε συζήτηση σχετικά με το κτιριακό πρόβλημα των σχολείων του Δήμου έπειτα από τρία χρόνια διοίκησης. Για να κτιστούν σχολεία πρέπει να γίνουν συγκρούσεις. Συγκρούσεις με ηγεσίες και υπηρεσιακούς παράγοντες. Αν η Δημοτική Αρχή αποφασίσει να κάνει τέτοιου είδους συγκρούσεις, θα μας έχει στο πλευρό της. Αν όχι, τότε ας κάνει ότι ακριβώς έκανε μόλις πριν λίγο ο πρόεδρος της ΔΕΠ. Να παραιτηθεί  (Είχε προηγηθεί η παραίτηση του κ. Κρόκου).


Εκ μέρους της Δημοτικής Αγωνιστικής Συμπαράταξης ο κ. Δανέζης τόνισε η κύρια αιτία του προβλήματος είναι η συνεχής μείωση των κονδυλίων για την Παιδεία η οποία πρέπει να είναι Δημόσια και Δωρεάν για όλους χωρίς διακρίσεις και σ’ αυτήν την κατεύθυνση πρέπει να συστρατευθούν Δημοτική Αρχή, γονείς, σύλλογοι και Ένωση. Οι Δημοτικές αρχές μέχρι σήμερα έχουν αποδεχθεί τον χαρακτηρισμό της Πόλη μας ως Β΄ Παραθεριστική και αυτό δίνει την δυνατότητα στην εκάστοτε κυβέρνηση ή στον εκάστοτε υπηρεσιακό παράγοντα να κάνει προγραμματισμό που δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες του Δήμου μας. Όπως επίσης έχουν αποδεχθεί ότι ο ΥΠΕΧΩΔΕ δεν έχει ευθύνη για την χρηματοδότηση και εφαρμογή των σχεδίων Πόλης, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν κονδύλια για την αγορά οικοπέδων και ανέγερση κτιρίων ή χώρων άθλησης και προτείνει:
1. Να διεκδικηθεί κονδύλι για αγορά οικοπέδων προς ανέγερση Σχολικών κτηρίων και
2. Να Εγκριθεί άμεσα Υπουργική απόφαση για επίσπευση των διαδικασιών.
Σε αντίθετη περίπτωση ο δήμος θα εξαναγκασθεί να πληρώνει μεγαλύτερους φόρους.


Ο λόγος, παράγει έργα. Οι λέξεις γίνονται όπλα και τιμωρούν. Τσουνάμι που φουντώνει και σαρώνει τα πάντα στο πέρασμά του, οι γονείς ξέσπασαν την πίκρα, την οργή και την απογοήτευσή  στον πρόεδρο της ΔΕΠ και στην Δημοτική Αρχή. Η οποία θα μπορούσε ίσως να χρησιμοποιήσει την έκφραση «αναγκαίο κακό» για την τοποθέτηση λυόμενων αιθουσών, αν γινόταν τους πρώτους μήνες από την ανάληψη της Διοίκησης του Δήμου και η ανοιχτή συζήτηση θα είχε λογική βάση και θα αποτελούσε αναμφισβήτητα αφετηρία κοινών αγώνων.
Η αντίληψη που επικράτησε στους γονείς για τον  λόγο που η ανοιχτή αυτή συζήτηση έγινε πέντε μόλις μήνες πριν την λήξη της θητείας της Δημοτικής Αρχής, ήταν ότι αποτέλεσε προσπάθεια μεταβίβασης των δικών της ευθυνών, λαθών και παραλήψεων, στους ίδιους τους γονείς.
Στην ζωή, όπως και στο θέατρο, ο καθένας έχει τον δικό του ρόλο. Ο ρόλος των γονέων απαιτεί την διαρκεί διεκδίκηση των Συνταγματικά κατοχυρωμένων  δικαιωμάτων για τα παιδιά τους, Δωρεάν και Δημόσια Παιδεία. Ο ρόλος του προέδρου της Δ.Ε.Π και της εκλεγμένης από τους ίδιους τους γονείς Δημοτικής αρχής απαιτεί να διασφαλίζουν τις πλέον καλύτερες συνθήκες μάθησης των παιδιών του Δήμου μας, που αποτελούν το μέλλον του τόπου μας, σε σχολεία που να τηρούν τους όρους της σύγχρονης παιδαγωγικής επιστήμης.

Οι γονείς κουράστηκαν. Βαρέθηκαν να ακούνε τα ίδια προβλήματα, που η επανάληψη επιχειρεί να καταστήσει οικεία.
Σύμφωνα με ενημέρωση του εκπροσώπου του Συλλόγου Γονέων του 2ου Γυμνασίου, το σχολείο δεν έχει άδεια καταλληλότητας και ούτε πρόκειται να αποκτήσει γιατί αυτή παρέχεται μόνο σε κτίρια. Επίσης το συγκεκριμένο σχολείο από τον νόμο θεωρείται συστεγαζόμενο με το 1ο Γυμνάσιο, κατά συνέπεια θα πρέπει να χρησιμοποιεί τους κοινόχρηστους χώρους του 1ου Γυμνασίου, δηλαδή το κυλικείο, τις τουαλέτες, τον προαύλιο χώρο. Κατά συνέπεια οι  λυόμενες αίθουσες του 2ου Γυμνασίου είναι μεν εγκεκριμένες, αφού παρέχονται από το κράτος χωρίς όμως άδεια καταλληλότητας γιατί δεν είναι κτίριο.  Τα ερωτήματα όμως που γεννώνται είναι τα εξής:

ü      Τι γίνεται λοιπόν με τους υπόλοιπους χώρους, τουαλέτες, κυλικείο και  προαύλιο χώρο του 2ου Γυμνασίου; Είναι εγκεκριμένοι, κατάλληλοι, οι παράνομοι;
ü      Πώς μπορούμε να μιλάμε για τακτοποίηση ημιυπαίθριων χώρων όταν τα παιδιά μας, το μέλλον του δήμου μας στεγάζεται σε λυόμενα αμφιβόλου καταλληλότητας;
ü      Με ποιους μαθητές άλλων ευρωπαϊκών χωρών προετοιμάζονται να ανταγωνισθούν τα παιδιά δικών μας σχολείων; Μήπως της Φινλανδίας; Μόνο και μόνο από το βίντεο που παρουσιάστηκε λίγες ημέρες πριν, με εικόνες από σχολεία δεν φάνηκε η διαφορά;
ü      Ετσι θα χτίσουμε το ψηφιακό σχολείο, σε παράγκες; Ή μήπως για τον Δήμο μας θα αποτελέσει λύσει στο κτιριακό πρόβλημα;

Σε κάποια από τις Συνελεύσεις γονέων ένας παππούς με χέρια που έτρεμαν και πόδια που μόλις τον κρατούσαν, είπε: Όταν το δικό μου το παιδί πήγαινε σχολείο, το κράτος αποφάσισε να φτιάξει δρόμο κόβοντας το σχολείο στη μέση, τοποθετώντας μάλιστα μεγάλα σιδερένια κάγκελα. Ο Δήμαρχος τότε με μπουλντόζες μπήκε μπροστά και πέταξε τα κάγκελα με δική του ευθύνη. Τέτοιον θέλουμε τον Δήμαρχο». Οι γονείς, οι σύλλογοι γονέων, ή Ένωση, η Ομοσπονδία, σας είπαν ότι θα είναι στο πλευρό σας αν αποφασίσετε να κάνετε τέτοιες συγκρούσεις και θα στηρίξουν τον αγώνα σας.  Για να χαράξετε όμως τέτοια πορεία πρέπει πρώτα να συγκρουστείτε με τον εαυτό σας. Είστε όμως έτοιμοι για τέτοιες μετωπικές;


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου