Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2010

ΠΑΙΔΕΙΑ – Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΑΣΘΕΝΗΣ.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΑ ΘΡΑΝΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΗΣ ΑΡΤΕΜΙΔΑΣ

ΠΑΙΔΕΙΑ – Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΑΣΘΕΝΗΣ.
Μεγάλα προβλήματα αναμένεται να δημιουργηθούν στη νέα σχολική χρονιά, με αρνητικά αποτελέσματα για ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα.
Ø      Η εφιαλτική πρόβλεψη της Υπουργού Παιδείας, κυρίας Αννας Διαμαντοπούλου, ότι η «φετινή χρονιά είναι μια εξαιρετικά δύσκολη χρονιά. Αντιμετωπίζει, ίσως, τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετώπισε σχολική χρονιά από τη μεταπολίτευση και μετά, μιας και έχουμε ένα σύνολο παραγόντων, οι οποίοι προστίθενται ο ένας στον άλλον».

Ø      Η δήλωση της ιδίας ότι «για το Σεπτέμβριο έχουμε ένα πολύ μεγάλο στοίχημα, να λειτουργήσουν τα σχολεία με το μισό αριθμό εκπαιδευτικών, που προσλαμβάνονται κάθε χρόνο».

Ø      Το γεγονός ότι πολλαπλασιάζονται τα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία, το δε άθροισμα των διορισμών των μονίμων (μόλις  2.825 για Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια, δηλαδή μείωση διορισμών κατά 50%, όπως ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο),  και των εκπαιδευτικών που θα επιστρέψουν από αποσπάσεις (5.000), δε φτάνει καν τον όγκο των εκπαιδευτικών που θα συνταξιοδοτηθούν, (11.466, εκ των οποίων 3.930 στην Α/Βάθμια και 7.536 στην Β/βάθμια Εκπαίδευση, έναντι των 4.355 συνταξιοδοτήσεων του έτους 2009).

Ø      Το γεγονός επίσης ότι πέρσι, με διπλάσιους διορισμούς και λιγότερες από τις μισές συνταξιοδοτήσεις, υπήρχαν με την έναρξη της χρονιάς 7.000 κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία, γίνεται εύκολα κατανοητό ότι η κατάσταση φέτος θα είναι πραγματικά δραματική.

Ø      Η  δήλωση της κυρίας Εύης Χριστοφιλοπούλου σε συνέντευξή της στο ραδιοσταθμό REAL FM ότι: «Οι αναπληρώσεις μπορεί να ξεπεράσουν τις 10.000 και τις 11.000, αν χρειαστεί», δηλαδή οι εκπαιδευτικοί που θα κληθούν να δουλέψουν με ελαστικές εργασιακές σχέσεις θα είναι τριπλάσιοι από τους μόνιμους που θα διοριστούν!

Όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με την σκληρή λιτότητα που έχουμε βυθιστεί, την εκτίναξη της ανεργίας, την καλπάζουσα αύξηση των ελαστικών εργασιακών σχέσεων, την συρρίκνωση των εισοδημάτων των πολιτών, την αύξηση ορίων συνταξιοδότησης, έρχονται να πέσουν πάνω στην ήδη νοσηρή κατάσταση της Παιδείας του Δήμου μας, αφού τα προβλήματα που είχαν αναφερθεί στις 21/03/2009 από τον Πρόεδρο της Δ.Ε.Π κύριο Κρόκο, εξακολουθούν να παραμένουν άλυτα και να πολλαπάσιάζονται.

ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ….ΑΛΛΑ ΣΕ ΠΟΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ;
Η «ΑΠΟΨΗ» που εδώ και ένα χρόνο αγγίζει με ιδιαίτερη ευαισθησία τα θέματα της Παιδείας, κατέγραψε για άλλη μια φορά τα προβλήματα των σχολείων της Αρτέμιδος.


ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ:
Από 140 αιτήσεις, έγιναν δεκτές μόνον οι 80. Οι υπόλοιπες 60 απερρίφθησαν. Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Σταθμού κύριο Αποστολάκη, δεν πληρούσαν τους απαιτούμενους όρους.
Ευλόγως όμως γεννάται το εξής ερώτημα: Θα μπορούσε ο Βρεφονηπιακός Σταθμός να φιλοξενήσει 140 παιδιά στην περίπτωση που οι αιτήσεις πληρούσαν τους όρους;

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ:
Το παράρτημα που θα έλυνε εν μέρει το πρόβλημα, δεν έχει τελειώσει. Βρίσκεται ακόμα στους «σοφάδες».  Σύμφωνα πάντα με τον Πρόεδρο, απομένει ο εξοπλισμός της κουζίνας από το Ελ.Βενιζέλος που ανέρχεται στο ποσόν των 15.000 ευρώ και η αγορά από το Δήμο των τραπεζοκαθισμάτων, ισόποσης αξίας καθώς και οι μεμβράνες τζαμιών.
Επίσης αναμένεται ακόμα η έγκριση 11μηνων συμβάσεων.

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ
Στον Δήμο Αρτέμιδος λειτουργούν έξι (6) νηπιαγωγεία, ενώ ετοιμάζετε και το έβδομο.

1ο Νηπιαγωγείο
Λειτουργεί σε ενοικιαζόμενο κτίριο και δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα αριθμού παιδιών.
2ο Νηπιαγωγείο
Έχει δεχτεί μεγαλύτερο αριθμό παιδιών λόγω της μη αποπεράτωσης του κτιρίου που θα στεγάσει το 7ο Νηπιαγωγείο, με αποτέλεσμα κάποια παιδιά να μείνουν «εκτός».

3ο Νηπιαγωγείο. Κτίριο με υψηλό δείκτη επικινδυνότητας
Στεγάζεται σε ενοικιαζόμενο κτίριο που εγκυμονεί κινδύνους για την ασφάλεια των παιδιών, λόγω της θέσης του επί της Λ. Βραυρώνος.
4ο Νηπιαγωγείο:Υπεράριθμοι μαθητές.
Ενοικιαζόμενο. Έχει και αυτό δεχθεί πολύ μεγαλύτερο αριθμό παιδιών λόγω της μη αποπεράτωσης του 7ου, με αποτέλεσμα οι γονείς των οποίων απερρίφθη η αίτηση, να απευθυνθούν σε ιδιωτικά νηπιαγωγεία.
 5Ο Νηπιαγωγείο
Στεγάζεται σε ενοικιαζόμενο κτίριο και δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα αριθμού παιδιών.
6ο Νηπιαγωγείο
Ενοικιαζόμενο, χωρίς προβλήματα.
7ο Νηπιαγωγείο
Δεν έχουν ακόμη αποπερατωθεί οι εργασίες, με αποτέλεσμα να επιβαρύνει την λειτουργία των 2ο και 4ο Νηπιαγωγείων, που έχουν δεχθεί μέρος του αριθμού των παιδιών του.

ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Λειτουργούν 7 (επτά) εκ των οποίων τα τέσσερα είναι συστεγαζόμενα.
1Ο και 5Ο Δημοτικά
Συστεγαζόμενα. Δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα αριθμού παιδιών.

2ο και 6ο Δημοτικά : «Το άβατο» - «Λυόμενα ή εκπεριτροπής λειτουργία »;

Το κτίριο ικανό να στεγάσει 12θέσιο σχολείο τριακοσίων (300) μαθητών, φιλοξενεί δύο σχολεία που ο αριθμός τους για το έτος 2010-2011 ανέρχεται στους 500 μαθητές.
Έχουν μετατραπεί σε αίθουσες διδασκαλίας:
ü      Η βιβλιοθήκη
ü      Η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων
ü      Η τραπεζαρία του ολοήμερου
ü      Η αίθουσα υπολογιστών
ü      Η αίθουσα εκδηλώσεων του τμήματος ένταξης μαθησιακών δυσκολιών.
Ενώ παράλληλα ο αριθμός παιδιών (500) μεγιστοποιεί τα προβλήματα ασφάλειας και επιβαρύνει τις συνθήκες υγιεινής. Κατά την διάρκεια του προηγούμενου έτους οι γονείς πλήρωναν καθαρίστρια για να καλύπτει όλες τις ώρες λειτουργίας του σχολείου.
Παρά δε τις αγωνιώδης προσπάθειες των γονέων και των δύο σχολείων και τις παρεμβάσεις προς την Δημοτική Αρχή και τον πρόεδρο της Δ.Ε.Π, τις παραστάσεις σε Δημοτικά Συμβούλια, το πρόβλημα παραμένει άλυτο, ενώ για τον πρόεδρο της Δ.Ε.Π οι λύσεις είναι δύο: «Λυόμενα ή απογευματινή βάρδια». Λύση εύκολη, γρήγορη και φτηνή που συμπορεύεται βέβαια με τις απαιτήσεις του Δ.Ν.Τ αλλά όχι με εκείνες της Σύγχρονης Παιδαγωγικής Εκπαίδευσης, ενώ παράλληλα ακούγεται προκλητικό όταν βγαίνει από το στόμα εκπαιδευτικού.   

3ο Δημοτικό - 14θέσιο και έχει ήδη πληρότητα
Στεγάζεται σε καινούργιο κτίριο το οποίο παραδόθηκε σε λειτουργία το προηγούμενο σχολικό έτος, 2009-2010.

4ο Δημοτικό:
Ασφυκτιά από τον αριθμό παιδιών και λυόμενων αιθουσών.
Επί Δημαρχείας του κυρίου Γ.Κασίμη είχε εξευρεθεί οικόπεδο στο ΟΤ 1152 στην 7Η ΠΕ και είχαν αρχίσει όλες οι διαδικασίες, μελέτη τοπικής πράξης εφαρμογής, για την αγορά του. Η μελέτη ολοκληρώθηκε  και απομένει η αποζημίωση των ιδιοκτητών. Σύμφωνα πάντα με τον Πρόεδρο της Δ.Ε.Π  απαιτείται τοπογραφική αποτύπωση για την αλλαγή του κτηματολογίου, αλλά αφενός μέν ο Δήμαρχος δεν επέδειξε ενδιαφέρον, αφετέρου ο λογαριασμός του Δήμου είναι δεσμευμένος από την ΕΥΔΑΠ.

7Ο Δημοτικό :
 Για πόσο άραγε τα containers δεν θα λειτουργούν σαν αίθουσες διδασκαλίας;
Λειτουργεί με άδεια Super Market και εξακολουθεί να διατηρεί στον προαύλιο χώρο του τα containers ακόμη και μετά την απομάκρυνση του 3ου Δημοτικού.

1Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ 
Λειτουργεί οριακά χωρίς πρόβλημα αιθουσών.
1ο ΛΥΚΕΙΟ
Λειτουργεί και αυτό οριακά χωρίς πρόβλημα αιθουσών

Για το 2Ο ΛΥΚΕΙΟ    σύμφωνα πάντα με τον Πρόεδρο της Δ.ΕΠ, τελείωσε η μελέτη της τοπικής πράξης εφαρμογής αλλά ο Δήμαρχος δεν έχει προβεί σε άλλες ενέργειες/επικοινωνία με τους ιδιοκτήτες.
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ:
ü      Θεωρείται συστεγαζόμενο με το 1ο Γυμνάσιο από το Υπουργείο και Β’/θμια εκπαίδευση.
ü      Δεν έχει άδεια καταλληλότητας και ούτε πρόκειται να αποκτήσει αφού η ίδια παρέχεται μόνον σε «κτίρια» και όχι σε «λυόμενα».
ü      Προκειμένου να στεγάσει τον αυξημένο αριθμό παιδιών κατά την νέα σχολική χρονιά απαιτείται η τοποθέτηση μιας ακόμη λυόμενης αίθουσας στον προαύλιο χώρο του.
Για το συγκεκριμένο «σχολείο» είχα αναφερθεί σε άρθρο μου με τίτλο «το Πορτραίτο της Ντροπής» στο φύλλο του Νοεμβρίου, καταγράφοντας τις κινητοποιήσεις των μαθητών και τα προβλήματα που απαιτούσαν άμεσες λύσεις:
ü      Λυόμενες αίθουσες με αριθμό παιδιών μεγαλύτερο του επιτρεπτού, χωρίς μόνωση.
ü      Πολύ μικρός προαύλιος χώρος ο οποίος θα μικρύνει περισσότερο με την τοποθέτηση μιας ακόμη λυόμενης αίθουσας.
ü      Έλλειψη υπόστεγου, το οποίο δεν κατασκευάστηκε λόγω δέσμευσης του λογαριασμού του Δήμου από την ΕΥΔΑΠ.
ü      Τρείς λυόμενες τουαλέτες θηλέων & αρρένων.
Για την ιστορία θα θυμίσω ότι ο χώρος που βρίσκεται αυτό που σήμερα ονομάζεται  «σχολείο», χρησιμοποιήθηκε ως προαύλιος χώρος του 1ου Γυμνασίου από την Δημοτική Αρχή του κου Γ. Κασίμη. Παράλληλα είχε ολοκληρωθεί η μελέτη κατασκευής 12θέσιου Γυμνάσιου στο Ο.Τ 1314 στην 10η ΠΕ. Η δε τροποποίηση των όρων δόμησης έγινε στις 16/1/2004 και ο φάκελος μεμονωμένης πράξης εφαρμογής κατετέθη στην Νομαρχία στις 02/06/2006.
Εδώ και τέσσερα χρόνια εκκρεμεί το θέμα της απαλλοτρίωσης.

Δρυός πεσούσης πάς ανήρ ξυλεύεται.
Για να είμαστε ακριβοδίκαιοι θα πρέπει να πούμε ότι η ευθύνη για την κατάσταση των σχολείων του Δήμου ανήκει εξίσου και στην Δημοτική αρχή αλλά και στον Πρόεδρο της Δ.Ε.Π., ο οποίος θα μπορούσε έγκαιρα να παραιτηθεί εφόσον διαφωνούσε με τον τρόπο λειτουργίας της Δημοτικής Αρχής, ή με την «απραξία της», όπως ο ίδιος σήμερα αναφέρει.

ΧΑΘΗΚΕ ΠΟΛΥΤΙΜΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
Τον Σεπτέμβρη του 2009, στο πρώτο φύλλο της εφημερίδας μας, σχετικά με τα κτιριακά προβλήματα των Σχολείων του Δήμου αναφέρω ότι:  «τα στρώματα που απαρτίζουν την βάση και τον κορμό της Δημοκρατίας μας έχουν διαβρωθεί. Και η διάβρωση μεταφέρεται στο πολιτικά κόμματα, στους πολιτικούς θεσμούς, στην Δικαιοσύνη στην Παιδεία. Και επειδή η Δημοκρατία δεν στηρίζεται από την ψήφο, αλλά από την ποιότητα των πολιτών, η θεραπεία πρέπει να αρχίσει από το σχολείο. Αυτό θα φτιάξει την μαγιά των καλών πολιτών».
Στο ίδιο άρθρο προέτρεπα την Δημοτική Αρχή και τον Πρόεδρο της Δ.Ε.Π: «Βγείτε από την πνευματική σας Νιρβάνα, τρέξτε να προλάβετε την ανερχόμενη οικιστική ανάπτυξη που οξύνει τα κτιριακά προβλήματα των σχολείων του Δήμου μας. Είναι τραγελαφικό να μιλάμε για σχολεία εκτός σχεδίου πόλης. Σε ποια 10ετία εντάσσετε την ανέγερση των σχολείων αυτών; Τα παιδιά μεγαλώνουν γρήγορα και οι γονείς δεν σκοπεύουν να τα βάλουν σε κιούπια και να περιμένουν την υλοποίηση των στόχων σας. Εκτός κι αν δεν ελπίζετε στην επανεκλογή σας και λέτε  ‘Ας κόψουν άλλοι το λαιμό τους’. Μα τότε αποκεφαλίζετε την Παιδεία, τα παιδιά μας. Τσαλαπατάτε το μέλλον τους, το μέλλον του τόπου μας. Τρέξτε να προλάβετε πριν ο Δήμος μας θυμίσει ‘τον Άνθρωπο που έβλεπε τα τραίνα να περνούν χωρίς να μπορεί να επιβιβαστεί από δική σας ανικανότητα’».

Σεπτέμβρης 2010. Τα προβλήματα εξακολουθούν να παραμένουν άλυτα και διογκωμένα. Ενέργειες και σχέδια της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής του κυρίου Γ. Κασίμη που αφορούσαν στην ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων «πάγωσαν» ή εγκαταλείφθηκαν εντελώς.
Χάθηκε πολύτιμος χρόνος ψάχνοντας για οικόπεδα εκτός σχεδίου πόλεως. Χρόνος καθοριστικός για την Παιδεία  του Δήμου, το μέλλον του τόπου.
Βυθισμένοι πλέον στην ύφεση και στις προσταγές του Δ.Ν.Τ., γονείς και μαθητές που έχουν χορτάσει από σενάρια και υποσχέσεις, ζουν με την ελπίδα, γιατί αυτή μεν αφορά το μέλλον ενώ η ανάμνηση το παρελθόν, αναζητώντας να βρούν λύσεις στα προβλήματα που αφορούν στα συνταγματικά κατωχυρωμένα δικαιώματα των παιδιών στην μόρφωση.

Η ελπίδα είναι πάλη. Ν’ μάχεσαι, έστω κι αν ξέρεις πως θα χάσεις. Έτσι κερδίζονται οι μεγάλες νίκες της ζωής. Σ. Καργάκος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου